Viaopta

IAB MIXX – Ezüstöt nyert az ARworks

A világ egyik legrangosabb reklámszakmai versenyén, a new yorki IAB MIXX versenyen a Novartis számára készített Viaopta Daily Alkalmazásunk Ezüst díjat nyert tegnap a Branded Utility Kategóriában

IAB MIXX LINK

ViaoptaDAilyHandScreens

Az app különböző, a telefonban lévő vagy a készülék szenzorai által érzékelt vizuális és egyéb információkat alakít át audio, kimondott tartalommá, hogy azokhoz az app célcsoportjának tagjai is hozzáférjenek. Ennek megfelelően az alkalmazás felismeri és kimondja a telefon elé helyezett bankjegyek címleteit, a tárgyak színeit, része egy hangos visszaszámláló valamint egy nagyító funkció is. Az app  hamarosan kibővül egy tárgy és környezetfelismerő funkcióval valamint a mostani 12 nyelv, köztük japán, arab mellett továbbiakkal.
Részletek:
Budaházy Szabolcs
szbudahazy@arworks.com

 

CL-LOGO-BLACK

Cannes Lions – Bronz az ARworksnek

Örömmel adunk hírt arról, hogy az ARworks Viaopta Daily okostelefon appja, melyet a Novartisnak készítettünk és a vakokat és gyengénlátókat segíti mindennapi teendőikben, Bronz díjat nyert a Cannes Lions kreatív fesztivál Mobil kategóriájában.
 main screen copy
Az app különböző, a telefonban lévő vagy a készülék szenzorai által érzékelt vizuális és egyéb információkat alakít át audio, kimondott tartalommá, hogy azokhoz az app célcsoportjának tagjai is hozzáférjenek. Ennek megfelelően az alkalmazás felismeri és kimondja a telefon elé helyezett bankjegyek címleteit, a tárgyak színeit, része egy hangos visszaszámláló valamint egy nagyító funkció is. Az app  hamarosan kibővül egy tárgy és környezetfelismerő funkcióval valamint a mostani 12 nyelv, köztük japán, arab mellett továbbiakkal.
Részletek:
Budaházy Szabolcs
szbudahazy@arworks.com
VR_Utcan_Fin_2 051

Hétköznapi VR kalandozás

Rövid kis filmünknek nem volt más célja, mint hogy bemutassuk, érzékeltessük, milyen látványt nyújt az ARworks projectmanageri csapata, amikor összekeveri az igazi valóságot a virtuálissal és a való világban, az utcán, parkban, próbálja ki legújabb eszközeinket, melyekre már több tartalmat is készítettünk – pl a Dubai Atlantis Hotelnak vagy éppen a Novartisnak.

További VR projectek:
Atlantis, The Palm – VR App Dubaiban
Novartis VR utazás a szöveteink közé
Bluetooth controlleres VR szemüveg

VR_Utcan_Fin_2 022

 

 

 

 

Top 10 autós AR alkalmazás

Összegyűjtöttük a 10, szerintünk legizgalmasabb Augmented Reality-t használó autós alkalmazást – néhány ebből saját gyártás, de szép számmal vannak másoktól is. Ezek a példák jól mutatják, mennyire sokféleképpen lehet ezt a különleges vizuális technológiát a kommunikációban használni.

app icon1. Audi A3 HK screenshot
Ezzel az alkalmazással a felhasználók felfedezhetik mind az autó külsejét, mind a belsejét. A külső 3 dimmenziós nézetben beállíthatják a kedvenc színüket és felnijüket míg a belső 360 fokos panoráma nézetben a megjelenő hot-spotok segítségével a legapróbb részleteket is megismerhetik. Ha pedig az autót – még ha csak virtuálisan is, de szeretnék a házuk előtt tudni, az app segítségével erre is lehetőség van.  iOS AppAndroid AppVideo

 

icon2. Audi Kurzinfo  audi-a3-ekurzinfo-app3
Az audi eKurzinfo app azonnali válaszokat ad a meghibásodásokra, ahogy a felhasználó a mobilját az autó adott részére irányítja. Az app több mint 300 elemét ismeri fel az autónak és gyorsan választ ad a szervizelési kérdésekre.  VideoiTunesLink

 

app_icon3. Mercedes GL500 

Az app elindítása után a luxusautó belső 360 fokos terében találjuk magunkat, melyet ezután a készüléket magunk körül kedvünkre forgatva felfedezhetünk.  A műszerfalon és más pontokon feltűnő hot-spot ikonokra kattintva pop-up ablakok jelennek meg az adott funkció részletesebb leírásával, de itt láthatjuk az előredőlő hátsó ülésekről készített videót is.  iTunesLinkGoogle Play Link,  Video

 

 icon4. Golf Cabrioletscreenshot2

Az app segítségével a user körbeforgathatja az autót, átszínezheti, lenyithatja a tetejét, fotózkodhat vele és letöltheti katalógusát az árakkal.

iTunesLinkGoogle Play LinkVideo

 

ikon5. Mercedes A-Klasse Zubehörscreenshot
Az App rendkívül látványos módon  mutatja be minden lehetséges szögből az A osztály kiegészítőit, miközben az autó színét is változtathatjuk.  iTunesLinkGoogle Play LinkVideo

icon
6. Kia Optima  kiascreenshot2

Az app, a logóra irányítva a telefont,  bemutatja az új KIA Optima főbb tulajdonságait, miközben a user változtathatja az autó színét és fel/le kapcsolhatja a lámpákat. Az app a TV valamint magazin reklámokon elhelyezett logó által is elindult.  iTunesLinkGoogle Play LinkVideo

icon7. Nissan X-Gearscreenshot1
Malajziában a dealerek számára gondot jelent a vevők tesztvezetésre való becsalogatása az autószalonba. Ezt a problémát oldotta meg frappánsan a Nissan egy AR alapú játékkal melyben egy 3D-s városban kell embereket összeszedni. E mellett minden egyéb információ is elérhető az appban a típusról.   iTunesLinkGoogle Play LinkVideo

 

subaru appicon8. Subaru ARscreenshot1

Az app kifejezetten látványos módon mutatja be a modell egyes alkatrészeit és azok működését. A kiállított alkatrészre tartva az iPadet, azon rögtön, 3 dimenzióban jelenik meg az adott alkatrész és működni kezd.
iTunesLinkVideo

app_icon9.  Toyota 86 ARscreenshot
A felhasználó gúlák közötti szlalomozásal tesztelheti vezetési készségeit de e mellett bárhol vezetheti is az autót AR-ben. Az app segítségével lefilmezett vezetési élményt meg is oszthatja a toyota86ar.com-on vagy a youtube-on.  iTunesLinkGoogle Play LinkVideo

ikon10. Toyota Camryscreenshot
Az app gyönyörű, egyedi vizualizációval mutatja be a hibrid autó sajátosságait, miközben interaktívan változtathatjuk az autó színét és ismerhetjük meg a technológia sajátosságait és környezetünkre gyakorolt hatását.    iTunesLinkVideo

 

Okostelefonok a marketingben

Az okostelefonokat és az ezeken futó alkalmazásokat egyre több cég használja kommunikációs csatornaként –  ez a felület a TV-vel, nyomtatott sajtóval, a közterületi médiával vagy éppen más digitális eszközökkel versenyez. A marketingszakemberek  egyre többször és egyre határozottabban érzik – és ebben meghatározó szerepe van a head office-okból érkező elvárásoknak is – hogy lépniük kell és meg kell jelenniük célcsoportjuk mobiltelefonján is – azaz el kell indulniuk Mobilban.

Persze ennek az új eszköznek megvannak a nehézségei – a megoldások, technikák még kiforratlanok, gyakran nehéz meghatározni, hogy pontosan, hogyan is vágjon bele a cég: milyen tartalmak, milyen formában legyenek részei a megoldásnak, hogyan is kell bevonnni a usert, őt rendszeres app használatra ösztökélni de akár értékesíteni a mobiltelefonon.

Szeretnénk valamelyest megtámogatni az ezen új csatornát használni kívánó szakembereket, hogy minél jobban átlássák a lehetőségeket – ezért készítettünk egy átfogó anyagot, mely összegzi eddigi tapasztalatainkat. Ezt találhatják az alábbi slideshare prezentációban:

Ingatlanpiaci Augmented Reality Megoldások

Az Augmented Reality alapú ingatlanpiaci okostelefonos és tablet megoldások ideálisak arra, hogy a potenciális vevőknek, befektetőknek különleges, 3 dimenziós, teljesen valósághű módon mutassuk be a készülő épületek belsejét, külsejét de akár teljes környezetét – erre, ilyen szinten, igazán semmilyen más megoldás nem képes.

Szinte mindegyik megszokott technikának van valamilyen lényeges hibája: a 2 dimenziós látványterveket egy laikus nem tudja térben értelmezni, a 3 dimenziós renderelt videók az interaktivitás lehetősége nélkül csak mozifilmek, a makettek pedig túl drágák, egyszerre csak egy helyen mutathatók be és nagyon nehéz szállítani őket.

Ezen problémák egyike sem jelentkezik ha Augmented Reality és 360 panoramikus technológiát használunk, sőt ezekkel egy teljesen egyedi, különleges vizuális térélményt nyújtunk, ami segíti a megértés – és az eladást.

 

Európai Kíválósági Díjat nyertünk

Nagy büszkeséggel tesszük közhírré, hogy a ViaOpta Daily alkalmazásunk, melyet a Novartis bázeli központjának szemészeti üzletágának készítettünk, a “Mobil Kommunikáció és Social Alkalmazások” kategóriában aranyérmes lett 2014-s, az idén Párizsban megrendezésre került, European Excellence Awards-on.

A díj az egyik legismertebb európai díj, mely 2007 óta kerül kiosztásra számos kategóriában – a versenyen olyan ismert  ügynökségek is indulnak, mint például a Weber Shandwick, JWT, Edelman, Leo Burnett, Ogilvy, Burson Marsteller vagy a Ketchum.

E mezőnyben sikerült a ViaOpta Daily appunknak, melyet a vakok és gyenénlátók életének megsegítésére alkottunk meg – annak mind kreatív, mind programozási feladatait elvégezve – győznie, és az aranyérmet elhoznia. Az app 7 nyelven, köztük arabul, japánul és kínaiul érhető el és az alábbi fő funkciókkal rendelkezik: szín és bankjegyfelismerés és felolvasás, gyorsnagyító, beszélő időjárásjelentés, stopper és hangos kontaktlista.
Nyertesek listája –  a miénk a 44-s kategória


További részletek az appról: Angolul, Magyarul

Utólag is nagyon köszönjük a Novartisnak, hogy bizalmat szavaztak nekünk és elkészíthettük így már díjnyertes alkalmazásunkat.

Sajtóközlemény: ARworksWinner_Awards2014