Meta2 AR szemüveg app

A talán legjobb AR szemüvegre készített autós és ingatlanfejlesztési demo

Insight

A Kiterjesztett Valóság (Augmented Reality, AR) szemüvegek néhány éven belűl valószínűleg nagyon népszerűek lesznek, de ma még – talán – várat magára egy tényleg használható eszköz megjelenése.

Legalábbis így gondoltuk ezt addig mi is, míg meg nem érkezett várva várt Meta2 AR szemüvegünk és el nem készítettük rá első demo megoldásunkat.

A Meta2 egy PC alapú AR szemüveg – azaz egy külső, nagy teljesítményű gamer laptopot kell hozzá kapcsolni, amely így tényleg magas minőségben állítja elő az AR látványt. Ez is, mint minden más AR készülék, a körülöttünk lévő térben helyez el virtuális tartalmakat – jellemzően 3D-s animált objektumokat.

Hogy leteszteljük képességeit és lássuk, hogy lehet-e üzleti célokra használni és így ajánlhatjuk-e ügyfeleinknek (a válasz mind a két kérdésre igen) gyorsan elkészítettünk rá egy alkalmazást két különböző tartalommal:

Az első a legújabb Lexus LS 3D-s modellje, mely a szemüveg felvétele után rögtön feltűník a user szemei előtt – azt szabadon körbejárhatja, bármely oldalról megtekintheti. A rendszerhez kapcsolt wireless airmouse-n található gombokkal a user az autót minden irányban el tudja mozgatni, megforgathatja, de akár a méretét is megváltoztathatja. Mindezek eredményeként azt akár egy asztalra, akár a földre elhelyezhetjük, mintha tényleg ott lenne.

A másik 3D modell, amit az appba építettünk egy jövőbeli, még csak a tervezőasztalon meglévő ingatlan, melyet az autóhoz hasonlóan lehet mozgatni, méretezni és a környezetünkben bárhol elhelyezni. Ezek után az szabadon minden irányból körbejárható – és akár az egyes emeletek belső terét is meg lehet tekinteni.

Ideális, nagyon könnyen mozgatható helyettesítése lehet ez a megoldás a fizikailag is legyártott makett asztaloknak – és akár minden ügyfélmeetingre elvihetők.

Vezérlés

Kontrollerként az airmouse és ennek alternatívájaként az XBox vezérlő használata mellett azért döntöttünk – bár a Meta2 gesztusvezérlésre is képes – mert az elképzelt use case-ben, kiállításon, bemutatóteremben, alapvetően a szemüveget még nem ismerő emberek fogják használni és nekik túl nagy erőfeszítés lenne megtanulni annak használatát. Elgondolásunk szerint az eszközt a user mellett álló sales kolléga vezérli, ő vezeti végig a potenciális vásárlót az autó legfontosabb jellemzőin.

Screen capture fotók

A szemüveg valós képe, kamerával készítve

A szemüvegre szívesen készítünk cégspecifikus tartalmakat – de akár rendezvényre is bérelhető.